20 Nisan 2013 Cumartesi

KARAELMAS GAZETECİLER DERNEĞİ 5. OLAĞAN GENELKURULU YAPILDI


Karaelmas Gazeteciler Derneği’nin 5. Olağan Genel Kurulu, 20 Nisan 2013 tarihinde Zonguldak Belediye Kültür Merkezi (BKM) Salonu’nda gerçekleştirildi. Mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Osman Sav, birlik mesajları verdi.
Genel Kurul’a, Zonguldak genelindeki 100’e yakın gazeteci katıldı. Saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı’nın okunduğu Genel Kurul’da, yönetim ve denetim kurulu faaliyet raporlarının okunmasının ardından tahmini bütçe okundu.
 Genel kurulda Divan Başkanlığı’nı Hüseyin Demirel, Başkan Yardımcılığını Namık Aşcı, Yazmanlıkları İbrahim Tığ ve Onur Altındağ yaptı.
Tüzük değişikliği ile yönetim kurulu üyesi sayısının 9’dan 13’e çıkartılmasının kabul edildiği Genel Kurulda gazeteciler görüşlerini dile getirdi.
Akay Turhan, güncel politikalarla ilgili bir komisyon kurularak tavır belirlenmesi gerektiğini ifade ettiği konuşmasında “Genel kurulumuz tek liste halinde, yeni yönetim göreve başlayacak. Oluşturulacak olan yeni yönetim kurulunun görevlerinin hayırlı olmasını diliyorum. Ekonomik krizin sosyal hayatımızın nasıl etkilediğini, krizin ileride bu kentin üzerine çökeceğini düşünüyorum, gazeteciler olarak bu sürece bir şeyler katacağına inancım sonsuz. Bu konuda katkılar bekliyorum. Derneğin özellikle sorunların çözümünün takipçisi olmasını talep ediyorum” dedi.
  Divan Başkanı Hüseyin Demirel, “Bu son yaşanan olaylarda Zonguldak olarak büyük medyada son kötü bir duruma düştüğümüz kanısındayım. En büyük görev basın mensuplarına düşüyor. Tavrımızı koymamız gerekiyor. Burada yaşıyorsak, buranın gerçeklerini ve sorunlarını önce kendi içimizde sindirmemizi, sonra şehir ve ulusal boyutta haklarımızı kendimiz aramalıyız. Zonguldak olarak milletvekili bazında temsilimizin yeterince yapılmadığı inancındayım. Bu konunun ivedilikle yapılması, Zonguldak Platformu olsun, Danışma Kurulu olsun, sivil toplum örgütleri olsun, belli insanlarla bir rapor hazırlayıp daha ileri seviyelere taşımalıyız. Toplumda bu derneğin varlığı daha çok hissedilecektir” dedi.
  Genel kurulda söz alan Bahaddin Arı ise şöyle dedi:
  “Sanki biz gazetecilerin politik durum gibi almaya iten bir durum var. Gazetecilerin teknik olarak gazetecilik etiği olarak geliştirilmesi, nasıl haber yapar, nasıl ulusala yansıtır. Bunlar teknik kısımlarıdır. Ama politik olarak dersek, ben de kendi gazetecinin hiçbir zaman savaşın yerine barışın peşinde koşmasını isterim. Gönül ister ki bunu Zonguldak gibi kentte işçi sınıfının emeğin, demokrasinin beşiği dediğimiz kentte nasıl grev zamanında körfez savaşında işçiler mesaj gönderdiyse, işçi sınıfı buna hayır desin. Gazeteciler de bunu haberleştirsin.”
SAV “BEN DEĞİL, BİZ OLDUK”
  Genel kurulda söz alan mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Osman Sav, “Arkadaşlar öncelikle hoş geldiniz. Derneğimiz kurulduğundan beri bundan önceki yönetimlerde ve şimdiki yönetimlerde yer alan yönetici arkadaşlarıma ve katkıda bulunan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Derneğimiz kurulduğunda 2-3 yıl ömür biçilmişti. Bu yıl 10. yılını kutluyoruz. Ben değil biz olma ilkesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Herkes kendinden ziyade derneği düşündü. Yeni yönetim kurulu belirlenirken bile arkadaşlar az katkı verebilirim diye düşünseler de burada derneği düşündüler. Biz olma ve derneği sahiplenme arttıkça inanılmaz şeyler yaparız. Daha önce de yaptık bundan sonra da yaparız. Öncelikle mesleğimizin marka değerini yükseltme adına bir şeyler yapmalıyız. Gazeteciliğe bakış açısının yozlaştığını düşünüyorum. Buna biraz çalışmamız gerekiyor. Biz bir aileyiz. Derneğin iyi olmasını isteyen bir aileyiz. Kırılganlıklar ve küskünlükler olabilir ama gazeteciliğin daha ileriye gitmesi ve katkıda bulunmalıyız. Kişisel çekişmeleri bırakıp gazeteciliğin ilerlemesi için uğraşmalıyız. Gelecek dönemin derneğimize ve Zonguldak’a hayırlar getirmesini diliyorum” diye konuştu.
  Tek liste halinde gidilen seçimlerde Karaelmas Gazeteciler Derneği Yönetim Kurulu şu şekilde oluştu:
  “Osman Sav, Harun Ersoy, Sinan Çetinbakış, Sevim Arı, Mustafa Emen, Y. Atilla Öksüz, Çetin Sezgin, Erhan Altıparmak, Onur Altındağ, Yusuf Yaşar Zobar, Sermet Aksu, Gamze Sarıoğlu, İbrahim Tığ.” Yönetim Kurulu yedek isimleri ise; Ender Yüksel, Gürkay Gündoğan, Ferdi Akıllı, Eda Demir, Barış Doğan, F. Umut Erses, Dilek Çoban, Adnan Albas, Nurcan Cevahir, Canku Papila, Seda Sezgin, Ümit Kaya ve Sertaç Özdemir’den oluştu.
  Denetleme Kurulunda da şu isimler yer aldı:
  “Aydın Arslanyılmaz, Çetin Özdemir, Ercan Aygün.” Denetleme Kurulu yedek isimleri ise şöyle; Durmuş Sevindik, İlknur Yılmaz Çıtlık, Abdullah Karabacak.
KGD Danışma Kurulu’na şu isimler seçildi:
  “Namık Aşcı, Ali Bahadır, Kadir Tuncer, Hasan Ataman, Hasan Miyanyedi, Ersin Ercan, Akay Turhan.”  
  Oluşturulan listede yer alan isimler Genel Kurula katılan tüm üyelerin oy birliği ile seçildiler.
 KGD’NİN 15 AYLIK ÇALIŞMALARI ANLATILDI
7 Ocak 2012 tarihinde Olağanüstü Genel Kurulda seçilen ve 20 Nisan 2013 tarihine kadar görev yürüten Yönetim Kurulu Çalışma Raporu’nda bu dönem içinde yapılmış çalışmalar sıralandı.
Bu çalışmalardan bazıları şöyle;
Karaelmas Gazeteciler Derneği, Ocak 2012’de gerçekleştirdiği 1. Olağanüstü Genel Kuruldan bugüne kadar mesleki çalışmaların yanında sosyal ve kültürel sorumluluk projelerinin içinde olmaya çaba gösterdi.
Bunlardan bazıları şöyledir:
Zonguldak’ta, Zonguldak Valisi Sayın Erol Ayyıldız ve Basın İlan Kurumu Zonguldak Şube Müdürü Özgür Topaloğlu’nun öncülüğünde, yerel medya ve kitapların satışının yapılacağı basın noktası-büfesi kurulması için çalışmalar başlatıldı.
2011-2012 Eğitim Öğretim yılı Merkez Fatih Halk Eğitim Merkezi ve A.S.O. Müdürlüğü ile Karaelmas Gazeteciler Derneği arasında yetişkinlere yönelik Fotoğraf çekimi kursunun açılması ile ilgili işbirliği protokolü imzalandı.
Protokol gereği Karaelmas Gazeteciler Derneği (KGD) ile Zonguldak Merkez Halk Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa düzenlemiş olduğu Fotoğrafçılık Kursu Mayıs 2012 ayı içinde gerçekleştirildi.
Derneğimizin, Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Fatih Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ile Zonguldak Fotoğraf Derneği’nin (ZFD) desteğiyle ortaklaşa düzenlediği “Fotoğrafçılık Kursu”nu başarıyla bitiren 18 kursiyerin sertifikaları, Zonguldak Valisi Sayın Erol Ayyıldız’ın da teşrifleriyle düzenlenen törenle dağıtıldı. Derneğimiz, Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü ve Fatih Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü’nce gazetecilere yönelik düzenlenen “Fotoğraf Kursu”nun uygulama gezisi, Çaycuma, Filyos ve Saltukova’da gerçekleştirildi.
Karaelmas Gazeteciler Derneği olarak Bilgi Paylaşımı Toplantıları projesi kapsamındaki 2012 yılındaki ilk toplantımızı 10 Mart 2012 tarihinde Zonguldak TSO Salonu’nda gerçekleştirdik.
Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü Kurumsal İletişim Müdürü, İletişim Uzmanı Sayın Yaşar DURUKAN, Online Medya Derneği Başkanı ve www.samanyoluhaber.com Genel Yayın Yönetmeni Sayın Engin SAĞ, Online Medya Dernek Başkan Yardımcısı Sosyal Medya Uzmanı Sayın Yasin KESEN, Bilgi Paylaşımı Toplantımıza konuşmacı olarak katıldılar ve bilgilerini meslektaşlarımızla paylaştılar.
 Zonguldak Karaelmas Gazeteciler Derneği (KGD) ve Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) işbirliği ile organize edilen dernek üyelerine yönelik genel sağlık ve diş taraması projesi hayata geçirildi. Gazeteciler ile birinci dereceden yakınları BEÜ Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde genel sağlık ve diş taramasından geçirildi. Sağlık taramasında sorkun olan meslektaşlarımız ve yakınlarının tedavileri de yine aynı hastanede gerçekleştirildi.
Kurulduğu günden itibaren İl Özel İdare binasında bulunan Derneğimiz merkezi, Yönetim Kurulumuzun girişimleri, yönetim kurulu genel sekreteri Sevim Arı ve Belediye Meclis Üyesi Gazeteci Bahattin Arı’nın da desteğiyle Temmuz 2012 ayında Belediye Kültür Merkezi’ndeki yeni yerine taşındı.
Karaelmas Gazeteciler Derneği tarafından düzenlenen geleneksel iftar programında il genelindeki gazeteciler bir araya geldi.
Karaelmas Gazeteciler Derneği geleneksel iftar programında il ve ilçelerdeki gazeteciler ve eşleriyle bir araya geldi. Çaycuma Gazeteciler Derneği Başkanı Sezai Bilici'nin yanısıra Çaycuma ve Ereğli'den çok sayıda gazeteci ile merkezde görev yapan gazetecilerin de katıldığı iftar programı, KGD’nin yeni binasındaki Belediye Kültür Merkezi balkonunda gerçekleştirildi. Derneğimize yeni üye olan arkadaşlarımızdan bazılarına sembolik olarak üyelik kabul yazıları takdim edildi.
Derneğimiz tarafından düzenlenen iftar programının ardından Kızılay Kan Merkezi Müdürlüğü’nün işbirliği ile kan bağışı kampanyası düzenlendi. Gazetecilerin kan bağışının yanı sıra bu kampanyanın Ramazan ayında vatandaşların ve diğer kurumların kan bağışında bulunması için örnek olması hedeflendi.
Üyelerimizin ortak çalışmasıyla oluşturulan, mesleki etkinlik ve dayanışmanın örneği olmasının yanı sıra Zonguldak ve bölgemizin sorunlarına, sosyal ve kültürel hayatına ilişkin dikkat çeken yazı, haber ve araştırmaların yer aldığı 2012 yılı Ramazan Bayramı’nda Bayram Gazetesi’ni yayınladık.
Türkiye’nin en büyük gazetecilik meslek örgütü olan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin (TGC), gazeteciler arasındaki dayanışmayı güçlendirmek, gündemdeki sorunları paylaşmak amacıyla düzenlediği Babıali Günleri’nin 5’incisi 28-30 Eylül 2012 tarihleri arasında İstanbul Gülhane Parkı’nda gerçekleştirildi.
Türkiye genelinde davet eden iki yerel basın örgütünden birisi olan Karaelmas Gazeteciler Derneği de, Gülhane Parkı’nda yerini aldı. KGD üyesi Kadir Tuncer’in başında bulunduğu stant büyük ilgi gördü. Stantta, Zonguldak’taki yerel gazete ve dergiler ile Zonguldaklı yazarların kitapları da yer aldı. İstanbul’da yaşayan Zonguldaklıların da akınına uğrayan stantta, gurbetçi Zonguldaklılar, yerel gazetelerdeki haberleri büyük bir ilgiyle takip ederek, memleket hasretini giderdiler.
Bülent Ecevit Üniversitesi’nde (BEÜ) “Yarının liderleri Projesi” çerçevesinde oluşturulan Yarının Liderleri ekibine Derneğimiz Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Zonguldak İl Temsilcisi Osman Sav, “Medya” konulu ders verdi.
7 Ocak 2012 tarihinden bugüne kadar siyasetçiler, gazeteciler, bürokratlar, sivil toplum örgütü yöneticileri gibi sayısız kişi ve kurumu derneğimizde ağırladık.
Aynı dönem içinde Zonguldak Valisi Sayın Erol Ayyıldız ve Zonguldak Belediye Başkanı Sayın Muharrem Akdemir başta olmak üzere protokol, basın kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, siyasi partiler gibi çok sayıda kurum ve kuruluş ziyaret edildi.
Derneğimiz,  çeşitli resmi çalışma gruplarına üye verdi. Belediye tarafından düzenlenen Karaelmas Festivali Komitesi’nde üyemiz bulundu. Bunlar dışında TGC öncülüğünde ve ulusal basın kuruluşlarının düzenledikleri etkinlik ve eğitim seminerlerine üyelerimizin katılımı sağlandı. Bazı eğitim ve etkinliklerde yönetim kurulu üyelerimiz ve üyelerimiz konuşmacı olarak katıldı.
Derneğimizin de içinde üyesi bulunduğu Zonguldak Platformu’nun dönem sözcülüğünü halen Yönetim Kurulu Başkanımız Osman Sav yürütmekte ve platformun çalışmalarına destek sağlanmaktadır.
Geçen süreçte meslektaşlarımıza yönelik saldırı, tehdit ve ya benzeri zorlamalara karşı meslektaşlarımızın yalnız bırakılmamasına özen gösterildi. Yaşanan olayların Türkiye Gazeteciler Hak ve Sorumluluklar Bildirgesi’nin yanı sıra hukukçu görüşü alınarak değerlendirilmesine özen gösterildi.
Karaelmas Gazeteciler Derneği Yönetim Kurulu olarak, görev yaptığımız 15 aylık dönem içinde etkinlik, proje, eğitim ve diğer çalışmalarımıza katılan, destek olan, katkı sağlayan herkese teşekkür ediyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz