31 Mart 2015 Salı

GMİS MALİ SEKRETERİ MUHARREM SARIÇAM “5 Nisanda Mali Sekreterliğe Yeniden Adayım”


Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Mali Sekreteri Muharrem sarıçam 4-5 Nisan 2015 tarihinde yapılacak olan GMİS 10. Dönem Olağan Genel Kurulda Genel Mali Sekreterliğe Yeniden aday olduğunu açıkladı.
Sarıçam’ın açıklaması şöyledir; “Sendikamızın 4-5 Nisan tarihinde yapılacak olan 10. Dönem Olağan Genel Kurulu’nda Genel Mali Sekreterliğe yeniden adayım.
1987 yılında Türkiye Taşkömürü Kurumu(TTK) Karadon Müessesinde üretim işçisi olarak işe başladım. GMİS Genel Mali Sekreterlik görevine seçildiğim 2007 yılına kadar, 3 dönem köy muhtarlığı da dahil olmak üzere pek çok dernek ve kuruluşlarda başkanlık ve yöneticilik yaptım.
2007 yılında yapılan Sendikamızın8. Olağan Genel Kurulunda Genel Merkez Mali Sekreterliği görevine seçildim.
29 Kasım 2008 tarihinde yapılan 5. Olağanüstü Genel Kurulumuzda ve 9 Nisan 2011 yılında yapılan 9. Dönem Olağan Genel Kuruldayeniden Sendikamız Mali Sekreterliği görevine seçildim
2007 yılında göreve geldiğimizde Sendikamızın şanlı tarihine yakışmayacak bir kamuoyu görüntüsü vardı. Sendika borçlarından dolayı bankalarda kara listeye alınmış, sigorta primlerini ödeyemez duruma düşmüş ve yeme içmelerde, barlarda ve pavyonlarda konuşulan bir kurum halindeydi.
2007 yılı taban delege seçimlerini aldığımız akşam yaptığım kısa konuşmada şunları demiştim.
“Genel Maden İşçileri Sendikası, sokağın dilinden, bar ve pavyonlarda yeme içme yeri olmaktan kurtarılacak ve şanlı tarihine yeniden kavuşmuş bir sendika alacaktır”.
2008 yılında bir olağan üstü genel kurul ve 2010 yılında mali genel kurul yaptık. 2011 yılında göreve geldiğimizde 5.5 trilyonluk bir borç yükümüz vardı.
Mali Genel Kurulda aldığımız kararlar doğrultusunda bugüne gelindiğinde Genel Maden işçileri Sendikası borçlarını ödemiş ve kasasında güçlü bir sendikaya yakışır maddi gücü olan bir sendika konumuna getirilmiştir.
Bu dört yıllık süreçte Yönetim olarak borçları öderken aynı zamanda 15 yıldır yapılamayan temsilci, delege ve üye Eğitim Seminerlerimizi yaptık.
Aynı süreçte, Gazipaşa caddelerinin baş dedikodu malzemesi olan sendikamızın bütçesini, borçlu görünümünü bugün kasasında trilyonları olan bir duruma getirdik. Sendikamızın parasızlıktan tuvaletlerini bile onaramadığı binalarımızı tamamen tadilattan geçirdik.
Zonguldak’ta sendika denince akla gelen yeme içme yeri algısını tamamen kırdık.
Yaptığımız tüm harcamalar ihale usulü ile yapıldı ve mali müşavir tarafından sendikamız muhasebesini denetimden geçirttik.
Maden işçilerine ilk kez yılbaşı hediyesi olarak dökümden yapılmış duvar saati ve her gün banyo yapan maden işçisine en fazla lazım olan havlu seti hediye ettik.
Mevki, makam, koltuk ve seçim için asla yanlışın içinde olmadım, olmamda. Çıkarım için, birlikte yola çıktıklarımızı asla satmadım.
Gelinen süreçte bölgelerinde seçimi kazanan ve şubelerini oluşturan bazı arkadaşlarımızın, 1.5 aydır akşam başka, sabah başka kararlar alması ve tabandaki madenci kardeşlerimizin bu arkadaşlara güvenlerini kaybetmesi, benim bu makamda bir dönem daha görev yapmamda yoğun talepleri ve ısrarlı olmaları sonucu GMİS 10. Dönem Olağan Genel Kurulunda, Genel Mali Sekreterliğe adaylığımı kamuoyuna açıklıyorum.

Başta maden işçisi olmak üzere emek sınıfına, alın teri akıtarak evine ekmek getirenlerin hak mücadelesinde bir nefer, bir önder olarak yer almaya devam etmek için, tüm delege arkadaşlarıma ve madenciye olan sonsuz güvenimle çıktığımız yolda dilerim Allah utandırmaz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz