9 Mart 2015 Pazartesi

GMİS MALİ SEKRETERİ SARIÇAM" PERSONELİM VE YÖNETİMİN ARKASINDAYIM"

Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Mali Sekreteri Muharrem Sarıçam, Zonguldak’ta yayınlanan bir yerel gazetede köşe yazısı olarak, GMİS personeli ve yöneticilerini zan altında bırakan yazıların ısrarla yayınlaması üzerine bir basın açıklaması yaptı.
Sarıçam, yaptığı açıklamada şunları söyledi.
“Genel Maden İşçileri Sendikası’nın kurumsal kimliğine yönelik olduğu anlaşılan, isim vermeksizin, yöneticilerimizi ve personelimizi zan altında bırakmaya yönelik yazıların bazı basın-yayın organlarında ısrarla yayınlanması üzerine bu açıklamayı yapma zorunluluğu doğmuştur.
“Sendikal yolsuzluğun şifreleri” ifadelerinin ısrarla kullanıldığı yazılarda bugüne kadar somut hiçbir veri ve iddianın gündeme getirilmemiş olması yazıların art niyetle kaleme alındığını göstermektedir.
GMİS’in Genel Mali Sekreteri Muharrem Sarıçam olarak, 2007 yılında yapılan Olağan Genel Kurul ile bu göreve seçildim. 2008 yılında yapılan Olağanüstü Genel Kurul ile 2011 yılında yapılan Olağan Genel Kurulda yine aynı görevlere seçildim.
Sendikamızın tüm alım-satım ve diğer tüm mali işlerinden sorumlu durumdayım ve yapılan mali işlemlerin tümünün altında imzam bulunmaktadır. Personelimizin mali konularla ilgili hiçbir imza yetkisi bulunmamaktadır.
Göreve geldiğimiz 2007 yılında Sendikamızın mali durumu bozuktu, bu nedenle mali konularda çeşitli tedbirler aldık. Mali durumu düzeltmek adına gerekli önlemlerin alınması ve uygulanmaya konması için Yönetim Kurulumuzun kararıyla 2010 yılında Genel Mali Olağanüstü Genel Kurulumuzu yaptık. Bu Mali Kongre’nin yapılmasında şahsım olarak özelikle ısrar etmiş ve yapılması yönünde kararlı tavır almışımdır. Ve Mali Genel Kurul’da çok önemli düzenlemeler yaparak Sendikamızın mali tablosunun düzeltilmesi yönünde tedbirler aldık.
Bu kararların ardından sendikamızın mali tablosu düzelmiş, Sendikamız yeniden mali açıdan da güçlü bir sendika haline getirilmiştir.
Ben normalde konuşmayı sevmeyen biri olarak, aldığımız sorumluluk ve yöneticilik ciddiyeti, uzun yıllar yapmış olduğum çeşitli görevler ve aldığım sorumluluklar nedeniyle susmayı ve sokak ağzıyla konuşmamayı tercih etmişimdir. Ben konuştuğum zaman birilerinin Gazipaşa’da gezme gibi bir durumu olamaz.
Sendikamızda yolsuzluk ve usulsüzlük konusunda bırakın bilgi, belge bir tane nokta bulsunlar. Ben buradayım, belge, bilgi buldum diyenin alnını karışlarım.
Ben pantolon giyip adam diye gezenlerden değilim.
Ben personelimin, yönetimimin arkasındayım.
Mevki, makam, koltuk ve seçim için asla yanlışın içinde olmadım, olmamda. Çıkarım için yola çıktıklarımızı asla satmadım.
2011 yılındaki Genel Kurulumuzun ardından Sendikamız büyük mitingler, eylemler düzenlemiş, çok sayıda eğitim çalışması yapmıştır. Binalarımızın bakım ve onarımları, araçlarımızın yenilenmesi gibi çok sayıda maliyetli işler, hiçbir tartışmaya yer verilmeksizin tamamlanmıştır.
Sendikamız, 2011 ve 2012 yıllarında Yönetim Kurulumuzun kararı ile 2013 ve 2014 yılında ise yasa gereği Yeminli Mali Müşavirler tarafından denetlenmiş, tüm hesap ve tabloları en ince ayrıntısına kadar incelenmiştir. Bu süre içinde Yeminli Mali Müşavirler tarafından hazırlanan tüm mali raporlar olumludur. Her hangi bir tartışmaya yol açacak hususun bulunmadığı tespit edilmiştir.
Tüm bu gerçekliğe rağmen, Sendikamızı, yöneticilerini ve personelini hedef alan yazılarda  “Sendikal yolsuzluğun şifreleri” ifadeleri ısrarla kullanılmakta ve somut belgelerin yayınlanacağı yönünde sürekli iddialar gündeme getirilmektedir. Ancak bugüne kadar hiçbir belge ortaya konamamıştır.
Genel Kurul sürecinin devam ettiği bu dönemde ortaya atılan iddialar, amaçlı, art niyetli ve doğrularla bağdaşmayan niteliktedir. Yasal cezai yaptırımlardan çekindiği anlaşılan yazarın, bazı yazılarında her hangi bir Sendika ismi vermediğini beyan etmesi de inandırıcılıktan uzaktır.
Sendikamızı ve yöneticilerini yıpratmaya yönelik bu tür yazıların ciddiye alınacak bir yönü bulunmamakla birlikte, yazıların ısrarla yayınlanmaya devam etmesi üzerine kamuoyunu aydınlatmaya yönelik bu açıklamayı yapma zorunluluğu doğmuştur.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz