26 Ağustos 2016 Cuma

ULU ÖNDER GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ZONGULDAK’A GELİŞİ’NİN 85’İNCİ YIL TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk, bundan tam 85 yıl önce 26 Ağustos 1931 yılında Ertuğrul Yatıyla geldiği Zonguldak’ta bugün coşku ile anıldı. Atatürk’ün, Zonguldak’a gelişinin 85’inci yıl törenleri ilk önce Valilik önünde gerçekleştirildi. Törene; Vali Yardımcıları Hüseyin Ergi, Ahmet Mailoğlu, Ömer Bedrettin Sağsöz, CHP Zonguldak Milletvekili Şerafettin Turpçu, Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, İl Jandarma Komutanı Albay Haluk Selvi, Cumhuriyet Başsavcısı Hakan Yağız, CHP İl Başkanı Ahmet Altun, İlçe Başkanı Ebru Uzun, sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı. Tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir’in günün anlam ve önemini belirten konuşması ile devam etti. Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, yapmış olduğu konuşmasında; Atatürk’ün milli mücadele yıllarında yurt gezilerine büyük önem verdiğini, bu ziyaretlerde halkın görüşlerini aldığını ve modern bir Türkiye yaratma konusunda yurt gezilerinin büyük bir öneme sahip olduğunu ifade etti. Atatürk’ün 26 Ağustos 1931 yılında Ertuğrul yatı ile ilimize gelerek, şehrimizi onurlandırdığını belirten Başkan Akdemir; “26 Ağustos 1931 Çarşamba günü Ertuğrul Yatıyla Zonguldak'a gelen ve halkın coşkun sevgi gösterileri ile karşılanan Ulu Önder
Mustafa Kemal Atatürk, maden ocaklarının işleyişini ve çalışmalarını
yerinde incelemek üzere Üzülmez bölgesini ziyaret etmiştir. Maden
ocaklarında çalışan işçilerin sosyal güvencelerinin artırılması,
çalışma koşullarını iyileştirilerek denetim altına alınması, ilk işçi
haklarını koruyan teklifin kanunlaşarak yürürlüğe girmesi gibi yapılan
yeniliğin ardından, yabancıların da havzadan çekilmek zorunda
kalmasıyla maden ocaklarımız tamamen millileştirilmiştir.
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk, İlimize vermiş olduğu önemi şu sözleri ile dile getirmiştir: “Zonguldak’ın derin toprakları altındaki maden-i serveti ne kadar kıymetli ise, bizim nazarımızda Zonguldak’ta o kadar çok kıymetli bir vilayetimizdir.” sözleri ile şehrimizi ayrıca onurlandırmıştır. Bu nedenle Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Zonguldak'a gelişi her bakımdan büyük önem arz etmektedir. Bu duygu ve düşüncelerle Cumhuriyet'imizin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Zonguldak'a gelişinin 85'inci yıldönümünü kutlar, sevgi ve saygılarımı sunarım.” şeklinde konuştu.
          
BAŞKAN AKDEMİR: “TARİHİ YAŞATMA ADINA ATATÜRK’E ÇİÇEK VEREN KIZIN HEYKELİNİ YAPTIRIP ÇEVRE DÜZENLEMELERİNİ BİTİRDİK”

           26 Ağustos 1931 yılında Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Ertuğrul yatıyla geldiği Maden Mühendisleri Lokali yanında yer alan iskeleden denize karanfil atan protokol üyeleri, ardından Atatürk’ün ilimizi ziyareti sırasında kendisine çiçek takdim eden şuanda 90 yaşında olan Ayten Alper’in heykelinin açılışını gerçekleştirdi. Açılışta konuşma yapan Ayten Alper; çok heyecanlı olduğunu, Atatürk’ün asla unutulmadan her zaman yaşatılması gerektiğini belirterek; “Bana, Atatürk’ün geleceğini ve çiçek vereceğimi söylediler. Çekingen bir çocuktum. Israr olunca kabul ettim. Bana, ‘En iyi elbiselerini en iyi ayakkabılarını giy’ dediler. Atatürk’ün geleceği yere getirdiler. Eniştem, (Tahir Karauguz)‘Gazi Mustafa Kemal gelirken, hoş geldin Gazi baba, diyerek buketi vereceksin’ dedi. Gazi baba, bekleyip de elimden çiçeği alacak zannettim. Yürüdü. Yürüyünce ben de peşinden hemen koştum, verdim çiçeği. O da yanağımı okşadı. Hayat bu yaşa kadar getirdi beni. Atatürk sevgisi bu zamana kadar vermeye çalıştım. İnşallah muvaffak olmuşumdur. Çok heyecanlıyım. Bu kadar kalabalığa alışkın değilim. Heykelim yapıldı. İnşallah o heykel de benim için değil vatanım için sonsuzluğa kadar bekler.” şeklinde konuştu.  
            Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir ise; “Atatürk’ü asla unutmadık ve asla unutturmayacağız. Atatürk, adımını attığı anda halkın çok büyük sevgi gösterileriyle karşılaştı. Her gittiği yerde bir çiçek takdim ediliyor. Bizler, Atatürk’e çiçek buketi takdim eden hanımefendiyi araştırıp bulduk. Tarihi yaşatma adına, tarihi öğrenme ve öğretme adına hanımefendinin heykelini yaptırdık. Ayrıca, Belediyemiz Park Bahçeler Birimi tarafından çevre düzenleme ve peyzaj çalışmalarının da tamamlanmasının ardından güzel bir meydana kavuşmuş olduk.” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından heykel açılışı gerçekleştirildi ve o döneme ait olan ve Atatürk’ün Zonguldak’a gelişini yansıtan haber kupürlerinin yer aldığı sergi gezildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz