12 Aralık 2016 Pazartesi

DİYALİZ MERKEZLERİNDE ÇALIŞANLARA ENFEKSİYON EĞİTİMİ DÜZENLENDİ


 
 Sağlık Bakanlığının emirleri doğrultusunda Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Sağlık Hizmetleri Şubesi Müdürlüğü tarafından organize edilen il genelinde Kamu ve Özel Diyaliz Merkezlerinde görevli tüm çalışan personellere yönelik Enfeksiyon Kontrollerine yönelik toplam 178 personele eğitim  düzenlendi.
       Atatürk Devlet Hastanesi Konferans salonunda düzenlenen eğitimde Atatürk Devlet Hastanesinde görevli Nefroloji Uzmanı Dr. Fatih Yılmaz, aynı hastanede görevli Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Dr. Fadime Özge Aygün Kaş ve Eğitim Kontrol Hemşiresi Semine Kanal tarafından tüm diyaliz merkezlerinde görevli  çalışanlara Enfeksiyon kontrol programına yönelik uzmanlar tarafından, Hemodiyaliz hastalıklarında enfeksiyon, Bulaş ve Yolları, çalışan ve işyeri güvenliği ve Hemodiyaliz Ünitelerinde Hijyen ve Enfeksiyon kontrolü Programına yönelik eğitim düzenlendi.
       İl Sağlık Müdürü Dr. Bilal Cin ise eğitimle ilgili olarak şunları söyledi. “  Diyaliz Üniteleri ve Merkezleri Enfeksiyon yönünden riskli birimlerdir. Evrensel önlemlere tam olarak uyulmasının, hijyene dikkat edilmesinin ve cihazların sıkı sterilizasyonu dezenfeksiyonunun, enfeksiyonunun kontrolü açısından çok önemli olması nedeniyle böyle bir eğitim düzenledik. Bu eğitim diyaliz merkezlerinde görevli personellere yönelik çok faydalı bir eğitim olmuştur. Bu tür eğitimlerimiz bundan sonra da belirli aralıklarla devam edecektir “ dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz