1 Kasım 2017 Çarşamba

VALİ OCAKTAN ÇIKTI “ İŞÇİLERİMİZ ARIN TERİNİ DÖKEREK KUTSAL BİR İŞ YAPIYORLAR “

Zonguldak Valisi Ahmet Çınar, beraberinde İl Emniyet Müdürü Ahmet Metin Turanlı, GMİS Genel Başkanı Ahmet Demirci, TTK Genel Müdürü Kazım Eroğlu ve Zonguldak İl Müftüsü Rüstem Can ile birlikte Üzülmez Müessesi’nde maden ocağına inerek Madencilerin yer altındaki çalışma şartlarını inceledi.

  Ocak çıkışı sonrası Asma İşletme Müdürlüğü  Lambahanesinde  işçilerin kullandıkları çipli lambalar hakkında bilgi aldıktan sonra ocak ile ilgili değerlendirmede bulundu ve şunları söyledi : “Maden işçileri sendikamıza çok teşekkür ederim.İnsanlar evlerini çocuklarını bırakarak ocaklara giren maden işçilerimize ziyaret gerçekleştirdim.
Ocaklarda ki çalışma şartlarını gördüm. İş güvenliği anlamsında bir dizi önlemler alınmış. Daha iyi teknoloji ile yeni teknikler yeni buluşlar geliştirilerek maden ocaklarının daha  da iyileştireceklerini de öğrendim Diyen Vali Ahmet Çınar şair Orhan Velinin ‘Siyah Akar Zonguldak’ın deresi yüz karası değil kömür karası böyle kazanılır ekmek parası ‘dizelerinin ne demek olduğunu yer altında çalışanlarda gördük. Bunu hissettim anladım. Aşağıdaki işçi arkadaşlarımın çalışmalarını gördük. Duygulandım.Ağır bir iş, alın teri ve emek teri isteyen kutsal bir iş .Onları aşağıda gördüm. Onların çalışmalarını gördük ve etkilendik.Bunların kazançları  analarının ak sütü gibi helal.” Dedi. Daha sonra Torba yasasına da değinen Çınar

 “Hepiniz merak ediyorsunuz. Torba yasanı soruyorsunuz. Maden işçileri de aşağıda da sordular. Endişelerini dile getirdiler. Bizde kendilerine aşağıda haklarını aramanız ve endişelerini  dile getirmeniz çok haklı bir davranış. Ama şu anda valilik olarak resmi olarak bir karar veya bilgi almış değiliz.Sayın genel müdürde işçilerle sohbet ederken ‘Biz size karşı sizleri kandıracak bir şey yapmayız ifadesini kullandılar. Ben şunu şöyle anladım. Bir işi doğru şekilde  zamanda doğru olanı yapmak lazım.Burada çalışan işçilerin mağdur edilmemesi şeklinde anladım. Devlet bizim ve hepimizin. Çocuklarımıza daha iyi şartlarda iş istihdamı sağlamak için çalışıyor.İşçilerimizi mağdur etmeyeceğini biliyorum. Doğru olanı yapmak için uğraşıyor. Bizde devletin temsilcisi olarak burada  Zonguldak için gayret sarf ediyoruz. Ben hem genel müdürü çok tebrik ediyorum ediyorum. İşine hakim, işini iyi bilen, işçilerine abi gibi davranın değerli insan.

Sendika başkanımız Ahmet bey de burada herkes iyi niyetle belli alanlarda belli konularda görev almış ve iyi niyetle çalışma gayreti içerisindeler.” Diye konuştu.

Daha sonra konuklara Taşkömüründen oluşan plaket ve ocak lambası hediye edildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz