5 Nisan 2016 Salı

“SIBYAN MEKTEPLERİ KAPATILMALIDIR “



Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz yaptığı basın açıklamasında Sıbyan mekteplerinin kapatılması gerektiğini söyledi. Yılmaz’ın açıklaması şu şekilde “ Okul öncesi eğitim alarak ilkokula başlayan çocukların; bu eğitimi görmeyenlere oranla daha katılımcı, girişken ve uyumlu olduğu bilinmektedir. Her çocuğun 4-6 yaşları arasında okul öncesi bir kurumda eğitim görmesi,çocuğun gelişimi açısından son derece önemlidir.İnsanlar yaşamları boyunca hiçbir zaman 3-6 yaşları arasında olduğu kadar aktif değildirler. Çocukların zeka gelişimlerinin büyük kısmı 7 yaşına kadar tamamlanır ve öğrenme becerileri okul öncesi çağda gelişir.Evde ailenin çocuğa sağlayamadığı eğitimi vermek ve düzenli bir öğretim programına başarı ile katılmaya hazırlanmak için bu alanda yetişmiş eğitimcilere ihtiyaç vardır.Ancak haftada en az 30 saat derse giren, teneffüs hakkı olmayan, nöbet ücreti verilmeyen, fiziki altyapısı yetersiz sınıflarda, yardımcı personel olmadan, zor koşullarda eğitim öğretim faaliyetini yapmaya çalışan okul öncesi öğretmenlerinin;
  • Teneffüs hakkının tanınması,
  • Nöbet ücreti verilmesi,
  • Her okul öncesi sınıfına kadrolu yardımcı personel istihdam edilmesi,
  • Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fiziki koşulların iyileştirilmesi ve her kuruma oyun bahçesi açılması için imza kampanyası başlattık.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2009 yılında başlatılan okul öncesinin zorunlu olma projesinden, 2012 yılında yürürlüğe giren 4+4+4 eğitim düzenlemesiyle vazgeçilmiştir.  4+4+4 düzenlemesi sonrasında devlete ait okul öncesi eğitim kurumlarında okul sayısı azalırken, öğrenci sayısı yerinde saymıştır.2015-2016 eğitim öğretim yılı itibariyle Türkiye’de okul öncesi çağdaki 5 yaş grubu çocukların sadece yüzde 55,48’i okul öncesi eğitim almaktadır.
Eğitim sürecinin en önemli kademelerinden birisi olan okul öncesi eğitimde Türkiye, OECD ülkeleri içinde son sıradadır.
Türkiye’de okul öncesi eğitimin zorunlu olmaması nedeniyle, özellikle köylerde velilerin büyük bölümü servis ücreti, yardımcı personel ücreti vb. nedenlerle çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına gönderememektedir. 
4-6 yaş grubundaki çocuklarımızın bir kısmı ise, bazı çevrelerin açtığı sıbyan mekteplerinde tamamen denetimsiz ve eğitim kurallarından yoksun yerlerde,  Öğretmenlik vasfı olmayan kişilerce eğitim bilimi ve pedagojisine aykırı bir şekilde eğitilmektedir. Verilen yanlış eğitim nedeniyle bu tür yerlere giden birçok çocuğun kafasının karıştığı ve psikolojilerinin bozulduğuna dair olumsuzluklar ne yazık ki şimdiden görülmeye başlamıştır.
EĞİTİM SEN, koşulları ve fiziki olanakları uygun olan okullardan başlanarak bütün ilköğretim kurumlarında ana sınıflarının zorunlu hale getirilmesini, gerekli yasal düzenlemeler yapılarak 2 yıllık zorunlu, parasız ve tam gün okul öncesi eğitime geçilmesini talep etmektedir.
MEB’in her fırsatta çok önemsediğini iddia ettiği okul öncesi eğitimde, artan çağ nüfusuna rağmen okul ve öğrenci sayısında hala istenilen seviyelere ulaşılamamış olması dikkat çekicidir. 2015-2016 eğitim öğretim yılı itibariyle okul öncesi çağdaki 5 yaş grubu çocukların sadece yüzde 55,48’ i okul öncesi eğitim almaktadır.

Bu nedenle okul öncesi eğitimin zorunlu olması ve öğretmenlerinin taleplerinin gerçekleşmesi için EĞİTİM SEN tarafından düzenlenen imza kampanyasındaki taleplerimiz gerçekleşmesi için tüm okul öncesi öğretmenlerimizi işyeri temsilcilerimiz aracılığıyla “Nefes Almak İstiyorum “ adını verdiğimiz imza kampanyasına davet ediyoruz. “”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz