30 Mart 2015 Pazartesi

EĞİTİM-SEN UYARDI “ SANDIK KURULU GÖREVLİLERİNİN SEÇİMİ ADİL OLMALIDIR”


Akyol’un konuya ilişkin açıklaması şu şekilde

Yüksek Seçim Kurulu ve MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, 7 Haziran`da yapılacak genel seçimlere yönelik olarak Türkiye çapında Halk Eğitim Merkezleri`nde "Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi" adı altında bir sertifika programı başlamıştır. "Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi" için hazırlanan modül, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü`nün 26.01.2015 günlü onayıyla yürürlüğe konulmuş ve son başvuru tarihi olarak 1 Nisan 2015 belirlenmiştir. 
Sendikamız Genel merkezimize gelen bilgiler, EĞİTİM BİR SEN üyelerinin yaygın olarak sertifika programına katılma amacıyla organize bir şekilde Halk Eğitim Merkezlerine başvurduğu, Eğitim Sen üyelerinin bu yöndeki başvurularının ise "kontenjan doldu" denilerek reddedildiği yönündedir. Yine Eğitim Bir Sen tarafından üyelerine Zonguldak genelinde kursa katılım için mesaj gönderildiği bilgisi sendikamıza ulaşmıştır.7 Haziran seçimlerinde özellikle sandık kurulu başkanlarının söz konusu eğitimden geçenler içinden öncelikli olarak seçilmesi muhtemeldir. 
Son olarak yerel seçimlerde oyların sayılması ve tutanaklara geçirilmesi sürecinde iktidara yakın görevlilerin yaptığı usulsüzlükler tespit edildiği dikkate alındığında seçimlere yönelik yeni şaibelerin gündeme gelmesi, her açıdan eşit ve adil bir ortamda gerçekleşmesi gereken seçim sürecinin güvenliğini tartışmalı hale getirecektir. 
Eğitim Sen olarak Yüksek Seçim Kurulu ve MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü`nü  "Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi" kurslarına katılım konusunda ayrımcı bir uygulamaya girmemeleri ve seçim sonuçlarını etkileyecek herhangi bir organizasyonun parçası olmamaları konusunda uyarıyoruz. Bu konuda herhangi bir şaibenin ortaya çıkmaması için Eğitim Sen üyelerinin "Sandık Kurulu Görevlilerinin Eğitimi" kursuna yönelik başvuruları geri çevrilmemeli, seçim güvenliğine asla gölge düşürülmemelidir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz