Bülent Eceviit Üniversitesi (BEÜ) ve Anadolu Üniversitesi’nden uzmanlar daha önce Zonguldak Belediyesi tarafından metal yorgunluğu olduğu gerekçesiyle otoparka ve ağır tonajlı araçlara kapatılan köprüde inceleme yapmaya başladı. Beleldiye tarafından yaklaşık bir hafta önce köprünün bir bölümü tamamen trafiğe kapatılırken, ekipler üç boyutlu tarama yaptı. Uzmanlar, Fevkani Köprüsü üzerinde deformasyon var mı yok mu ve yıkılma durumu var mı buna bakılacağını söylediler. Altında yüzlerce ensanıf bulunduğu köprü incelemesi ile ilgili açıklama yapan Anadolu Üniversitesi Uydu ve Uzay Bilimleri Araştırma Enstitüsü Ekibi Yrd. Doç. Dr. Uğur Avdan, “Biz burada üç boyutlu lazer tarama cihazımız var. Bu cihazla köprü üzerinde milyonlarca nokta alacağız ve köprünün üç boyutlu modelini çıkaracağız. Daha doğrusu üç boyutlu nokta bulutunu çıkaracağız. Bu çalışma iki aşamadan oluşacak. Bunlardan birisi jeodezik ölçümler. Diğeri ise bizim lazer tarama ölçümleri olacak. Jeodezik ölçümlerle hassas koordinat alacağız. Bu aldığımız hassas koordinatlarla, reflektörleri de ölçerek köprünün gerçek koordinatlarını bakacağız ve köprü üzerinde belli başlı bozulmalar varmı, eksenlerde kaymalar varmı bu tür bilgiler bu üç boyutlu, nokta bulutu ve model aracılığıyla çıkabilecek” dedi.
Ardından açıklama yapan BEÜ Afet Uygulama ve Araştırma Merkezi Afet Tahmin ve Erken Uyarı Birimi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Serdar Görmüş de açıklama yaparak, “Bülent Ecevit Üniversitesi ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nin birlikte ortak bir çalışması. Köprüde zamansal kalıcı deformasyonu var mı onu belirlemek için çalışıyoruz. Lazer tarama ve GPS yöntemini birlikte kullanarak zamansal deformasyon varmı onu belirlemeye çalışıyoruz. Belli bir periyot sonra bir kere daha ölçüm yapacağız bunla ilgili. Bir gözlem daha yapacağız. Arasındaki farka bakarak gerçekten bir deformasyon var mı yok mu, yıkılma durumu var mı onun analizlerini yapacağız.
Ardından açıklama yapan BEÜ Afet Uygulama ve Araştırma Merkezi Afet Tahmin ve Erken Uyarı Birimi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Serdar Görmüş de açıklama yaparak, “Bülent Ecevit Üniversitesi ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nin birlikte ortak bir çalışması. Köprüde zamansal kalıcı deformasyonu var mı onu belirlemek için çalışıyoruz. Lazer tarama ve GPS yöntemini birlikte kullanarak zamansal deformasyon varmı onu belirlemeye çalışıyoruz. Belli bir periyot sonra bir kere daha ölçüm yapacağız bunla ilgili. Bir gözlem daha yapacağız. Arasındaki farka bakarak gerçekten bir deformasyon var mı yok mu, yıkılma durumu var mı onun analizlerini yapacağız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz