18 Nisan 2014 Cuma

Köy Enstitülerinin Kuruluşunun 74. Yılı Kutlandı


 Köy Enstitülerinin 74. kuruluş yıldönümü Eğitim Sen Zonguldak Şubesi tarafından Albuzlar Restaurant'ta 250 kişinin katıldığı yemekli ve müzikli bir programla kutlandı.
Geceye Zonguldak, Alaplı, Çaycuma, Gökçebey, Bartın ve Safranbolu'dan Kastamonu Gölköy Köy Enstitüsü mezunu öğretmenler, emekli öğretmenler, Zonguldak, Çaycuma, Devrek ve Gökçebey’den Eğitim Sen yürütme kurulu üyeleri, Eğitim Sen üyeleri, öğretmenler, emekli öğretmenler ile Çaycuma Belediye Başkanı Bülent Kantarcı, Çaycuma Milli Eğitim Şube Müdürü Seyfettin Ceylan, Eğitim Sen Zonguldak Şube eski başkanlarından Nuri Genç, Karikatürist Ayhan Kiraz, Bülent Ecevit Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünden Yrd. Doç. Dr. Mustafa Eyriboyun, ADD Çaycuma Başkanı Şeref Köktürk, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Çaycuma Temsilcisi Ali Rıza Çetin ve İl Genel Meclis üyesi İsmail Korkmaz’ında aralarında bulunduğu çok sayıda konuk katıldı.   CHP zonguldak Milletvekilleri Mehmet Haberal ve Ali İhsan Köktürk tarafından geceye kutlama telgrafı gönderildi.
Eğitim Sen Zonguldak Şube Sekreteri İsmet Akyol’un açılış konuşmasıyla başlayan gecede Tarık Akan'ın yönetmenliğini yaptığı "Köy Enstitüleri: Bir Meçhul Öğretmen" adlı belgeselin gösterimi gerçekleştirildi. 
ANADOLU’NUN AYDINLANMASINDA TUTUŞTURDUĞUNUZ MEŞALEYİ BİZLER TÜM KARANLIKLAR AYDINLANINCAYA KADAR DEVAM ETTİRECEĞİZ”
Eğitim Sen Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz gecede yaptığı konuşmada Eğitim Sen’in Köy Enstitüleri`nin ilerici, demokrat ve aydınlanmacı geleneğine sahip çıktığını söyleyerek, “Köy Enstitüleri ve sizler olmasaydınız TÖS olmazdı, TÖB-DER olmazdı ve bugün Eğitim Sen olmazdı. Sizler olmasaydınız biz olmazdık. Anadolu’nun aydınlanmasında tutuşturduğunuz meşaleyi bizler tüm karanlıklar aydınlanıncaya kadar devam ettireceğiz” dedi.
1944 Kastamonu Gölköy Köy Enstitüsü'nün ilk mezunlarından Mahir Tekin ile Kastamonu Gölköy Köy Enstitüsü mezunlarından Cahit Kaya, Cemal Ünal, Ali Nuri Güntekin ve Hidayet Yılmaz yaptıkları konuşmalarda Köy Enstitülerini anlattılar. Gecede Köy Enstüsü mezunu öğretmenler birbiriyle özlem giderdi ve farklı kuşaklardan öğretmenlerle  tanışıp sohbet ettiler.
Karabük’ten katılan Niyazi Kebelioğlu’nun şiirler okuduğu gece; Suat Ünal, Aşık Yanari ve Ozan Alver’in söylediği türkülerle devam etti.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz