6 Mart 2016 Pazar

Eğitim Sen, Direnişteki ÇATES İşçilerini Ziyaret Etti

Kadro için eylemde olan ÇATES işçisine destek sürüyor. Eğitim Sen Zonguldak Şube ve Çaycuma, Ereğli, Devrek ve Gökçebey temsilcilikleri yürütme kurulu üyeleri kadro talebiyle direnişte olan ÇATES işçilerini ziyaret etti.
ÇATES’te taşeron firmanın işçisiyken maaşlarını düzenli ödenmesi ve kadro talebiyle direnişe başlayan 138 işçinin eylemi 17. güne girerken, destek ziyaretleri de sürüyor. İşçileri Eğitim Sen Zonguldak Şubesi ve Eğitim Sen Çaycuma, Ereğli, Devrek ve Gökçebey Temsilcilik Yürütme Kurulu üyeleri de ziyaret ederek desteklerini bildirdi.
 Özelleştirme sonrasında ELSAN adlı bir firma tarafından işletilen Zonguldak Kilimli ilçesindeki Çatalağzı Termik Santrali’nde taşeron işçilerin kadro için başlattığı direniş 17. gününe girdi. 17 gündür direniş çadırını terk etmeyen işçiler büyük bir kararlılıkla eylemlerini sürdürürken, destek ziyaretleri de artarak sürüyor. İşçileri son olarak Eğitim Sen Zonguldak Şube ve Eğitim Sen Çaycuma, Ereğli, Devrek ve Gökçebey Temsilcilik Yürütme Kurulu üyeleri ziyaret ederek dayanışma duygularını iletti. Burada bir konuşma yapan Eğitim Sen Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz, sendika olarak her zaman yanlarında olduklarını belirterek, “Bizler çocuklarınızın daha iyi bir dünyada yaşaması için mücadele eden bir öğretmen örgütüyüz. Mücadelenizi yakından takip ediyor, mücadelemiz olarak görüyoruz. Bugün bu ateşin etrafında direnişinizi sürdürüyorsunuz. Aynı ateşin etrafında zafer halayları çekeceğimiz günler de gelecek. Bunu başaracağınıza inanıyorum. Bunun için de her türlü desteği vermeye hazırız” dedi. Yılmaz, ÇATES işçileriyle dayanışma çağrısı yaptı.

TES-İŞ SENDİKASI NEDEN İLGİSİZ KALIYOR?
Ziyaretten duydukları memnuniyeti ifade eden işçiler Eğitim Sen yöneticilerine teşekkür ederek karalılıklarını dile getirdi. Öte yandan Zonguldak’taki birçok siyasi partii sendika ve meslek örgütü eyleme destek verirken, ÇATES’te örgütlü bulunan TÜRK-İŞ’e bağlı TES-İŞ sendikasının duyarsızlığı dikkat çekiyor. Sorunun çözümü için kilit role sahip sendikanın işçilerle dayanışma için hiçbir çabasının olmaması tepki ile karşılanıyor. Eylemci işçiler mücadelelerini kazandıkları takdirde üyesi olacakları sendikanın daha aktif bir şekilde yanında olmasını beklediklerini ifade ederken, “Sendikanın eylemimizin başarıya ulaşması için ciddi hiçbir çabası yok. Bir şube yöneticisinin zaman zaman yanımıza gelip gitmesinin dışında şu ana kadar varlığını hissetmedik. TES-İŞ’in bu mücadelenin içinde değil, önünde olması gerekirken, bu kadar pasif davranmasını kabul etmiyoruz” diyor.  
BELEDİYE BAŞKANININ DESTEĞİ SÜRÜYOR
Ziyaret sırasında eylem yerine gelen Çatalağzı Belediye Başkanı Adnan Akgün, bir süre Eğitim Sen yöneticileri ve eylemci işçilerle görüşerek eyleme olan desteğinin süreceğini ifade etti. Başkan Akgün, işçilerinin kadroya geçme talebinin çözülmesi gerektiğini belirtti.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz