16 Mayıs 2014 Cuma

EĞİTİM SEN MİLLİEĞİTİM MÜDÜRÜNÜ ZİYARET ETTİ

Eğitim Sen Zonguldak Şube Yürütme Kurulu üyeleri Zonguldak Milli Eğitim Müdürü Turgut Özbek'i ziyaret ederek, Zonguldak genelinde eğitim alanında yaşanan sorunları aktardı. Ziyarette dile getirilen sorunlar yazılı olarak ta iletildi ve eğitim emekçileriyle paylaşılması istendi.
Ziyarette Turgut Özbek’e Zonguldak Endüstri ve Meslek Lisesi’nin adının Köksal Toptan adıyla dönüştürülmesinin gazetelerde yer aldığı hatırlatıldı. Eğitim Sen Yürütme Kurulu üyeleri özet olarak bu konu hakkında şunları söylediler: “Zonguldak’ın en köklü okurlardan birinin adının mevcut iktidar partisinin bir üyesinin adıyla özdeşleştirilmek istenmesi doğru değildir. Üstelik hâlihazırda Köksal Toptan adıyla bir okul varken ikincisi fazlasıyla manidar değil midir? Eğitim Sen olarak bizler eğitimin, kültürün sıcak siyaset malzemesi yapılmasına karşıyız. Sayın Özbek’in Köksal Toptan’ın Milli Eğitim Bakanlığı yaptığını hatırlatması bu dediklerimizi boşa çıkartmamaktadır. Zonguldak Endüstri ve Meslek Lisesi’nin kendi adıyla değerlidir. Ama illa ki bir bakanın adıyla anılması gerekiyorsa adı pekâlâ Hasan Ali Yücel Lisesi de olabilir. Hasan Ali Yücel yaptıklarıyla Milli Eğitimimize damga vurmuş bir önder değil midir? Hem Kapuz’daki Hasan Ali Yücel Lisesi de kapanmışken…”
Milli eğitim Müdürü Turgut Özbek’e sunulan dosyada şu görüşlere yer verildi
“Sendikamız Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası Genel Merkezinin almış olduğu  ve genel ilke olarak benimsediğimiz “çalışanların kendi yöneticilerini seçme” kararına göre sembolik olarak ilimizde yapmış olduğumuz yönetici seçimleri ile ilgili  sonuçlar aşağıya yazılmıştır.
Yönetici atamalarında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da benimsenmesini istediğimiz bu ilke gereği yapılan seçimler sonucu ;
1-SEÇİM YAPILAN OKUL-Merkez Ahmet Erdoğan İlkokulu
Müdür Adayı-Derya DİLAVER-9 Oy
Müdür Adayı-Güngör BARUTÇU-6 Oy
Müdür Adayı-Türkan METİN-2 Oy

2-SEÇİM YAPILAN OKUL-Merkez Dumlupınar İlkokulu
Müdür Adayı-Orhan YILMAZ -20 Oy
Müdür Yrd.Adayı-Hülya ÇELİK-8 Oy
Müdür Yrd.Adayı-Suna TOPATAN 5 Oy

3-SEÇİM YAPILAN OKUL-Merkez Fikri Anıl Orta  Okulu
Müdür Adayı –Kaan ÜRER-12 Oy
Müdür Yrd.Adayı-Asiye SABAH-10 Oy

4-Çaycuma Burunkaya Şehit Emrah KARTAL İlk/Ortaokulu
Müdür Adayı-İsmail İLHAN-12 Oy
Müdür Yrd. Adayı-Cevat ÇAĞLAR-12 Oy,  şeklinde gerçekleşmiştir.

İlimiz merkezindeki eğitim emekçilerinin genel bir talebi de ek derslerle ilgili sıkıntıdır. Her ayın ilk günü itibarıyla tahakkuk ettirilen ek dersler hesaplara bazı aylarda ayın 9’u gibi yatırılmakta, bu durum çalışanları mağdur ettiği gibi promosyon alım anlaşmasının imzalandığı bankanın taahhütlerinin de tarih olarak çok üzerindedir. Milli Eğitim Müdürlüğümüz aracılığıyla yapılacak bir duyuru ve girişim ile  her ayın 5 ine kadar ek derslerin hesaplara yatırılması sağlanabilir.
Geçtiğimiz haftalarda il merkezimizdeki bir okulun gezi izin yazısında öğretim kayıplarını  telafi edici program yazılı olmasına rağmen kafilede bulunan  öğretmene gereken izin verilmemiş, dahası gezi yapılması istenilen bir ilçe Milli Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından gezi izin yazısından çıkarılması sağlanmıştır.
Bilindiği gibi geziler okullarımız tarafından tarihi ve kültürel yerlerin gezilmesi turistik yörelerin öğrenilmesi amaçlı yapılmaktadır. Ayrıca geziler eğitim ve öğretimi tamamlayıcı nitelikte olup öğrenme ihtiyaçlarını gideren süreçlerdir. Bu nedenle gezi planlarına yapılan müdahaleler gereksizdir, bu konuda önlem alınması da taleplerimiz arasındadır.
Kozlu İlçe Milli Eğitim Müdürü bir okula yaptığı gezide derslikte bulunan sendikamız EĞİTİM SEN’ e ait 2014 takviminin reklam amaçlı olduğunu söyleyerek kaldırılmasını istemiştir. Görevlendirmesinin yapıldığı güne kadar odasında sendikasının takvimini asanların EĞİTİM SEN takvimine tepki göstermesi oldukça manidardır. İş kolumuzda yirmiye yakın sendika vardır ve bu sendikaların bir çoğu takvim yaparak üyelerine vermektedirler. Yalnızca bir sendikanın takviminin işyerlerine asılmasına yeşil ışık yakmak yandaşlıktan başka bir şey değildir. Bu konuda işyerlerinde çalışma barışını bozabilecek davranışlardan sakınılması için gereken önlemlerin alınmasını istiyoruz.

Torba yasa ile dershanelerin kapatılması ve kamu kaynaklarının özel okullara aktarılması ile ilgili yasanın içine sıkıştırılan ve 13 Haziran 2014 tarihinde yöneticilik görevinde 4 yılını dolduranların görevlerinin sona erdirilmesi ile ilgili düzenlemenin ilimizde yeni mağduriyetlere yol açmamasını talep ediyoruz. Aksi halde üyemiz olsun ya da olmasın talep edilen her türlü hukuksal yardımın yerine getirileceğini beyan ediyoruz.
Yine sendikamız genel merkezinin Yönetici atama yönetmeliğinin iptali için Danıştay’ a açmış olduğu davada  uzman öğretmenlikle ilgili yürütmeyi durdurma kararına dayanarak  verdiğimiz 02 Mayıs 2014 tarihli yazımız uyarınca, isteğe bağlı, sınav sonucuna göre, norm fazlası ve çalışma süreleri ile ilgili yönetici atamalarına ilişkin işlemlerin yeni mağduriyetler yaratmadan ivedilikle yerine getirilmesini istiyoruz.
Bunların dışında 4+4+4 sistemi uyarınca 2014-2015 öğretim yılı için kesin dönüşümleri yapılacak olan okulların listelerinin 16 Mayıs 2014 tarihinde il içi tayin isteme süresinin dolmasını beklemeden yayınlanmasını aksine durumda dönüşecek okulların bilinmeyişleri nedeniyle öğretmenlerin mağdur olacağının bilinmesini istiyoruz.
            Eğitim ve Bilim işkolunda demokratik, laik ve bilimsel bir eğitimin savunucusu olan sendikamızın Zonguldak şubesi olarak çalışanların iş yaşamlarını kolaylaştırıcı her türlü konuda Milli Eğitim Müdürlüğümüze gereken yardımı yapacağımızın aksine durumlarda her türlü hukuksal yol başta olmak üzere alanları kullanacağımızın bilinmesini ister, çalışmalarınızda başarılar dileriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz