9 Haziran 2014 Pazartesi

EĞİTİM SEN " GECİKEN ADALET ADALET DEĞİLDİR"

Eğitimsen Zonguldak Şube başkanı Orhan Yılmaz, dershanelerin kapatılarak özel okullara dönüştürülmesi ile ilgili Kanun Hükmünde kararnamenin yürürlüğe girmesine tepki gösterdi.
Orhan Yılmaz’ın konuya ilişkin yazılı açıklaması şu şekilde
 Hükümet tarafından dershanelerin kapatılması ve özel okula dönüştürülmesi bahanesi ile meclis gündemine getirilen  "Milli Eğitim Temel Kanunu ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 14 Mart 2014 tarihli –  28941 sayılı resmî gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
17 Aralık yolsuzluk ve rüşvet operasyonu ile ortaya çıkan kirli ilişkiler sonrasında büyük bir panik yaşayan siyasi iktidar, peş peşe gündeme getirdiği ve geniş halk kesimleri tarafından tepki ile karşılanan yasal değişikliklerin ardından, eğitim sisteminde büyük bir alt üst oluş yaşanmasına neden olacak  söz konusu tasfiye yasası ile eğitimde yaşanan sorunları daha da derinleştirecektir. Eğitim sisteminin acil çözüm bekleyen onlarca sorunu olmasına rağmen, hükümetin yangından mal kaçırır gibi, üstelik bir torba yasa ile eğitim sisteminde yeni bir kaosa neden olacak düzenlemeler yapmak istemesi dikkat çekicidir.
Çıkarılan yasa, doğrudan 40 bin, kademeli olarak 100 bini bulan eğitim yöneticilerine yönelik tarihin en büyük ve en kapsamlı tasfiye planını içermektedir. Yasa ile 4 yıl ve üzeri görev yapmış olan bütün eğitim yöneticileri  "hiçbir işleme gerek kalmaksızın" görevden alınmakta ve siyasi iktidar bunu illerde valilere bırakmaktadır. Kısaca 4 yıl ve üzeri sürelerle okul müdür ve yardımcısı olarak görev yapanların görevleri ders yılı sonu itibariyle sona erecektir.
Ana muhalefet partisi Eğitim Sen genel merkezinden almış olduğu hukuksal destek ile Anayasa Mahkemesine iptal davası açmıştı. Anayasa Mahkemesi davanın yürütmeyi durdurma kararı ile ilgili talebimizi esastan görüşmeye başlamıştır. Ancak Anayasa Mahkemesinin söz konusu yasa ile ilgili vereceği karar 13 Haziran tarihi sonrasına denk düştüğünde verilen karar ne olursa olsun hükümetin okul ve kurum yöneticilerini tasfiye işlerini etkilemeyecektir. Tıpkı HSYK ile ilgili verilen kararın gecikmesi nedeniyle yapılan değişiklerin geriye dönük iptali söz konusu olmadığından, yürütmesinin durdurulması esastan görüşülmekte olan  “Milli Eğitim Temel Kanunu ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” a dair kararın bir an önce bir an önce verilmesini bekliyoruz. Çünkü biliyoruz ki GECİKEN ADALET, ADALET DEĞİLDİR. “

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz