30 Aralık 2013 Pazartesi

ZONGULDAK BELEDİYESİ ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ EKİPLERİ YILBAŞI ÖNCESİ DENETİMLERİNİ SIKLAŞTIRDI

Zonguldak Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, yeni yıl öncesi gıda üretimi ve satışını yapan işyerlerine yönelik denetimlerini sıklaştırdı. Yeni yılın gelmesi ile birlikte pastaneler, yoğun üretim ve satış temposuna girdi. Belediye Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Zabıta Müdürü Murat Hamzaçebi eşliğinde ilk olarak, Gazipaşa Caddesi’nde yer alan pastaneleri denetledi. Ekipler, pastanede çalışanların ve üretim yapılan işyerinin, hijyen koşullarını, ruhsatlarını, vergi levhalarını inceledi.
               Belediye Zabıta Müdürü Murat Hamzaçebi denetimler ile bilgi vererek; “Bölgemizde gıda üretimi yapan işyerlerinde hijyen kurallarına uyulup, uyulmadığını işletmenin üretim izninin olup olmadığını ve ürünlerin saklanma koşullarına bakıyoruz. Olumsuzluklar varsa uyarıyoruz. Gıda üretim yasasına aykırı üretim yapılmasını engelliyoruz. Denetimlerimizde çeşitli uyarıları da yapıyoruz. Bunlar ise; hijyen koşulları, ruhsat, vergi levhası, çalışanların temizliği ve kıyafetleridir. Bir sonraki denetimde daha önceki uyarılara uyulmamışsa cezai işlem uyguluyoruz. Biz hem denetim yapıyoruz hem de esnafımıza bu konuda rehberlik ediyoruz. İşletmecilerimizin birçoğu gerekli uyarılar yapıldıktan sonra eksikliklerini gideriyor. Bölgemizde pazarlarımız, fırınlar ve pastaneler ekiplerimizce sürekli denetleniyor. Amacımız vatandaşın sağlıklı gıdalarla beslenmesini sağlamak. Esnafımıza ceza yazmak ve herhangi bir işletmeyi kapamak derdinde değiliz. Onlardan isteğimiz kendi sofralarında bir gıdayı nasıl görmek istiyorlarsa vatandaşa onu üretim satmalarıdır. Halkın sağlığı her şeyden önemlidir.” şeklinde konuştu.

           Yapılan denetimlerde bir işyerine umumi temizlik kurallarına uymadığından dolayı 182 lira para cezası kesildi. Zabıta Müdürü Murat Hamzaçebi, denetimlerin sıklıkla devam edeceğini sözlerine ekledi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz