14 Ekim 2013 Pazartesi

Meslekte 15 yılı deviren Mali müşavirler, bağımsız denetçi olmak için üniversitede kursa tabi tutuldu

Zonguldak’ta meslekte 15 yılı deviren serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirler, bağımsız denetçi lisans belgesi için kursa tabi tutuldu.
Örgün eğitim kursunu başarıyla tamamlayan 8 muhasebeci, uzaktan eğitim kursunun ardından Kamu Gözetim Kurumu(KGK)na başvurarak bağımsız denetçi olmaya hak kazanacak.
Bülent Ecevit Üniversitesi(BEÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi(İİBF)nde 10 günlük kurs bitiminde gazetecilere açıklamada bulunan 20 yıllık mali müşavir Yılmaz Uzun, “Bugün itibariyle örgün eğitimimizi tamamladık. Uzaktan eğitim kısmını da tamamladıktan sonra Kamu Gözetimi Kurumu’ndan Bağımsız denetçi belgesini alacağız ve yasalar çerçevesinde görevimizi yapacağız. Bu eğitime Zonguldak’tan 8 kişi katıldık. Uzaktan eğitimimizi tamamladıktan sonra rektör beyin de takdimleriyle birlikte sertifikamızı alacağız. Sertifikalarımızı aldıktan sonra KGK’ya başvuracağız. Onlar dosyaları inceleyecekler. Akabinde belli bir ücret yatırdıktan sonra bağımsız denetçi vergisi alacağız.” dedi.  
Meslekte 15 yılı deviren tecrübeli muhasebecilere kurs veren BEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Halim Akbulut ise şu bilgiyi verdi: “Geçiş dönemi eğitimden geçerli not alan kursiyerlerimiz, KGK’dan bağımsız denetçi belgesini almaya hak kazanacak. Kurslarımız oldukça renkli geçti. Ben kendi adıma istifade ettim diyebilirim. Arkadaşlar zaten meslekte 15 yılı devirdiği için oldukça tecrübeliler.  Bağımsız denetim işinin farklı bir prosedürü var. Biz bu prosedürü vermeye çalıştık. Bu konuda profesyonelleşme, verdiğimiz teorik bilgilerin pratiğe dökülmesiyle gerçekleşecektir. Bu kursun hayırlı olmasını diliyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz