19 Kasım 2013 Salı

Zonguldaklı eğitimciler, dershanelerin kapatılmak istenmesine sert tepki gösterdi -Güneydoğu’da dershaneleri kaldırdığınız zaman bu çocukları terör örgütünün kucağına atmış olacaksınız


Dershaneler ve etüt merkezlerinin kapatılmasıyla ilgili kanun taslağına eğitimci belediye başkanı ve sendikacılar da tepki gösteriyor.
Dershane kapatma adımını suni ve siyasi bulan Türk Eğitim Sen Zonguldak Şube Başkanı 23 yıllık eğitimci Şahin Ören ile dershane işletmeciliğinden gelen Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, Cihan Haber Ajansı’na konuştu. 4 bin olan dershane sayısının Türkiye gerçeklerinden doğduğunu belirten Ören, Milli Eğitimin siyasi ilişkilere dayandırılacak bir konu değil, 5 - 10 - 20 yıllık hedefleri olan bir süreç olduğunu belirtti.   
350 bin öğretmenin boşta kaldığı ülkede, dershanede görevli 100 bin öğretmeni daha katılmak istenmesinin mantıklı olmadığını savunan Ören, “Siz öğretmenlerinizi eşit derecede yetiştirebiliyor musunuz, köy okullarına varıncaya kadar fiziki şartları yapmış mısınız, bilgisayarınızı ve diğer modern eğitim araçlarını her tarafa yaymış mısınız? Şimdi 4+4 sisteminde, sendika yasasında, Anayasa çalışmalarında olduğu gibi -ben yaptım oldu, oldu da bitti maşallah- gözüyle eğitimi yönetemezsiniz. Bakın 4+4 sisteminde de bugün hala düzeltilemeyen fiziksel, öğretmen açığı, öğretmenlerin yetiştirilmesi, açılacak okulların çeşitliliği ve okul öncesi eğitim noktasında pek çok eksikler var. Hükümetin mantığı ‘kervan yolda düzülür’ şeklindedir. Bu eğitim kervanı yolda düzülmez.” dedi.  

GÜNEYDOĞU’DA DERSHANE VE TERÖR

Dershanecilikte Güneydoğu gerçeğine de değinen Türk Eğitim-Sen Şube Başkanı Şahin Ören, “Bu bölgede geliri düşük olan insanlar, 1000 – 1.500 lira gibi çok cüzi fiyatlara çocuklarını dershaneye gönderebiliyor. Haydi dershaneleri kapattınız. Bu sefer özel ders ve merdiven altı dediğimiz yerler gündeme gelecek. Ekonomik geliri yüksek olanlar çocuklarına özel ders verdirecek. Peki günlük 60 liraya çalışan inşaat işçisi, fındık, pamuk toplayan mevsimlik işçiler, davar peşinde giden çobanın çocuğu ne olacak? Ayrıca bu dershaneler bir STK gibi görev yapıyorlar. Orada eğitim kurumları oluşturarak gençlerin eğitilmesini, milli manevi değerler noktasında yetişmesini sağlıyorlar. Bunları kaldırdığınız zaman yüzlerce çocuğu nereye koyacaksınız? Ben nereye koyacağınızı biliyorum: Terör örgütünün kucağına atacaksınız.” şeklinde konuştu. Sürecin dershanelerin kapatılmasına kadar uzandığını savunan Ören, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün andımızı, TC’leri kaldırarak Türkiye bir takım tehlikeli mihrakların odağına atıldığı gibi dershane konusunun da bu sürecin parçası olduğunu düşünüyorum. Demokratik özerkliği de ilan ettiler. Bu bayrağın yanına bir bayrak daha ne olabilir dediler, demek ki orada Türkiye Cumhuriyeti’nin devamlılığını sağlayan önemli unsurlardan bir tanesi de bu dershaneler kaldı. Bunların da önüne geçilmesi, bir şekilde kapatılıp oradaki sürecin tamamlanması gerekiyor diye düşünüldüğünü tahmin ediyorum ve tehlikeli buluyorum.”

Ören, kendisinin de 23 yıllık bir eğitimci olarak 2 çocuğunu dershaneye gönderdiğini hatırlattı.  

DERSHANE İŞLETMECİSİ BELEDİYE BAŞKANI

Okul müdürlüğünden emekli olduktan sonra 8 yıl dershane işletmeciliği yapan Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir ise özel okula dönüşme projesinin mümkün olmadığı görüşünde. Akdemir, “Özel okula dönüştürülmesi için bir bahçe olması lazım. Bunun için 8 bin metrekarelik bir alan şartı var. Tek bina halindeki bu dershanelerin 8 bin metrekare alan oluşturması mümkün değil. Çünkü bütün dünyada dershanelerin hepsi merkezi yerdedir ve hiçbirinin bahçesi yoktur. Bu işte evvela fiziki yeterlilik sağlanamayacak. Ayrıca öğretmenleri bünyeme alacağım diyorsun, o zaman KPSS’yi kazanmış öğretmenlerin hakkına tecavüz olmayacak mı?” şeklinde konuştu.

DERSHANECİLER AK PARTİ İL BAŞKANINA TALEPLERİNİ İLETTİ

Daha sonra kentteki dershane işletmecileri ile iş adamlarından oluşan bir heyet, Ak parti İl Başkanı Hamdi Uçar’ı ziyaret ederek, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a iletilmek üzere dershane konusundaki rahatsızlıklarını dile getirdi. Heyette bulunan Zonguldak İşadamları Derneği(ZONİAD) Yönetim Kurulu başkanı Ömer Gülay, dershanelerin günümüz şartlarında kapatılmaması gerektiğini kaydetti.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alındı. Kısa süre içinde yayınlanacaktır. Teşekkür ederiz